Tvorba základního affiliate webu 1. část ze 3

Tvorba základního affiliate webu, tedy magazínu a katalogu v jednom

Proč tato série článků vznikla? Možná je to jen moje domněnka ale zdá se mi, že je v České republice nedostatek affiliate partnerů, kteří by se zajímali o jiná odvětví, nežli módu, nábytek, hubnutí a půjčky (červen 2017).

Jenomže co s tím? Jak jsem nad tím tak přemýšlel mám dvě možnosti jak trh posunout

  1. Kontaktovat šikovné a velké partnery a zkusit je přetáhnout/nalákat do affiliate programů, které mám ve správě
  2. Naučit normální smrtelníky, jak si mohou vytvořit vlastní affiliate web a vydělávat.

Protože mám rád řád a posloupnost, tak jsem začal číslem 2.

 

Web, který budu ve třech, po sobě jdoucích článcích vytvářet, je Greeny.cz, který je zaměřený na zelené potraviny (Chlorella, Spirulina a Ječmen) k dostaní v Zeleném Obchodě. Jak vás asi mohlo napadnout, affiliate program zeleného obchodu mám ve správě 🙂

Před tím, než se do jakéhokoliv projektu pustím, vytvořím analýzu klíčových slov. Na toto téma bylo napsáno, řečeno a natočeno mnoho návodů. Já osobně používám postup o kterém píše Marek Prokop, jedná se o klasifikační analýzu klíčových slov.

Pro účely ukázkového webu jsem si vybral WordPressovou šablonu Hueman, pokud vás zajímá, jak jsem k ní přišel, podívejte se na můj článek o výběru šablon.

Předpokládám, že již hosting máte nějaký pořízený, pokud ne, podívejte se na můj článek o tom, co musí splňovat dobrý hosting pro web.

Teď když víme, jakou šablonu použijeme a hosting máme zakoupený, instalujeme Wordrpress (u většiny hostingů na 1 kliknutí)

První krok je hotový. WordPress je nainstalovaný, pojďme si jej nastavit. Většina nastavení je již provedena. Nám stačí akorát nastavit trvalé odkazy v sekci nastavení -> trvalé odkazy. Zde zvolíme “Název příspěvku”. To nám zařídí, že adresa URL bude krátká a uživatelsky přívětivější.

 

Pluginy, které pro web použiji

Nyní si nainstalujeme pluginy, které beru jako základní. Vždy se řiďte pravidlem: čím méně pluginů, tím lépe.

Vždy se řiďte pravidlem: čím méně pluginů, tím lépe.

Pluginy pro wordpress

Akismet – plugin, který wordpress automaticky instaluje – pomáhá bojovat s komentářovým spamem

All In One WP Security – základní zabezpečení wordpressu, včetně firewallu

Broken Link Checker – plugin sleduje odkazy na webu a upozorní e-mailem v případě, že by některý vedl na chybu 404

Block Bad Queries – Firewall, který opět wordpress instaluje v základu

Cookie Consent – Cookies oznámení – jednoduchý a hezky upravitelný

Formidable Forms – plugin na základní kontaktní formuláře

Hueman Addons – tento plugin přidává do Huemana několik funkcionalit

Insert headers and footers – Tento plugin využívám pro vložení analytics kódu, popříadě facebook pixelu (jsou zde i jiné varianty, stačí trochu googlit)

reSmush.it Image Optimizer – Tento plugin optimalizuje obrázky při vkládání na web

WooCommerce – nejlepší e-shopový plugin pro WordPress 🙂

WP Fastest Cache – Jednoduchý a dobrý Cachovací plugin

WP Limit Login Attempts – přidává do přihlašovací stránky nutnost vyplnit kód (další vrstva zabezpečení)

Yoast SEO – vychytaný SEO plugin

Pretty link – plugin an cloakování odkazů a vytváření krásných URL – navíc sleduje i počet kliků

 

Upravujeme vzhled webu

Nyní se podíváme blíže na vzhled. Barvu volíme podle mateřského e-shopu, aby návštěvník neměl tak velký šok, když jej přesměrujeme na mateřský e-shop. V našem případě zelenou.

V šabloně Hueman se všechny vzhledové nastavení dělají přes vzhled -> přizpůsobit.

Rozložení stránky volím tak, že obsah webu bude vlevo a sidebar vpravo. Volím to tak ze dvou důvodů. Jednak se inspiruji Ondrou Martínkem z jeho seriálu o recenzních webech. Druhak já osobně když přijdu na stránku, tak skenuji stránku zleva doprava, takhle nám to udává přirozenost, protože se učíme číst zleva doprava. Proto když návštěvník přijde, chci mu naservírovat nejdříve obsah a až potom moje krásně pojmenované kategorie.

 

Tohle je prozatím všechno ze vzhledu. Všimněte si, že nevymýšlím logo, ani nic jiného. Je to proto, že mám své zásady tvorby affiliate webu. Zásadní je dodržování posloupnosti jednotlivých kroků:

  1. analýza klíčových slov -> návrh struktury webu
  2. vytvoření webu + nahrání pluginů + základní grafika (pouze funkční grafika, popřípadě logo – pokud je důležité)
  3. vložení článků a produktů a celkové „otextování“ webu
  4. nasazení sledovacího kódu analytics a spuštění webu
  5. propagace webu
  6. úprava grafiky webu
  7. optimalizace webu

Child Theme

Domnívám se, že je naprosto zásadní mít child theme na webu. Co je child theme a jak se vytváří se dozvíte například v článku Vladislava Musílka Child Theme ve WordPress.

Já osobně využívám Childify Me. Stejný výsledek – méně času 🙂

V dalším díle se podíváme na vkládání článků a produktů.

 

Poznámka: Pro všechny registrované partnery do programu Zeleného Obchodu jsou konzultace k webu samozřejmostí a zdarma

 

2 thoughts on “Tvorba základního affiliate webu 1. část ze 3”

  1. Cením! Můžu doporučit ještě plugin All in one security, který z vašich webů udělá nedobytný tank – nahradí i plugin WP Limit Login Attempts a Block Bad Queries. Ta posloupnost se hodí, protože jinak člověk stráví zbytečně mnoho času s CSS, a přitom už by web mohl krásně indexovat v Googlu.

    1. Přesně tak! Byl jsem v té pasti, kdy jsem si hrál celý den s grafikou, aniž bych měl web hotový a aniž bych věděl, zdali vůbec bude něco generovat. Díky za tip Dane ale už tam ten plugin je 🙂 Nemám to u nich zapnuté ale máš pravdu, že to ušetří další prostor, když odinstaluji ty přebytečné pluginy!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *