Tvorba základního affiliate webu 2. část ze 3

V prvním díle mého seriálu o tvorbě základního affiliate webu, jsme se zabývali tím, jaké základní pluginy a nastavení musíme provést.

Nyní se podíváme blíže na vytváření obsahu a vkládání produktů.

 

Jdeme vkládat produkty

Minule jsem zmiňoval, že použijeme na tvorbu a správu produktů plugin Woocommerce, je nejpoužívanější a hlavně je připravený na Affiliate produkty.

Nejprve si pojďme vytvořit kategorie. Pokud máme hotovou analýzu klíčových slov, tak nám z ní vyplývají i kategorie (měly by to být ty nejvyhledávanější přívlastky ke klíčovým slovům).

Příklad z praxe:

klíčové slovo „hodinky“ je nejčastěji vyhledávané ve spojení s určením (dámské, pánské), proto tyto určení se budou tvořit základní kategorie. Tento způsob lze použít i pro zelené potraviny.

Konkrétně u webu Greeny nebudu vytvářet žádnou kategorii, protože produktů je příliš málo na celou kategorii. Ovšem z hlediska SEO je dobré mít popsanou kategorii.

Co s tím? Namísto kategorie s názvem „Chlorella“ jsem vytvořil článek popisující Chlorellu, její účinky, používání a dávkování. Do budoucna budu vytvářet články s názvem produktu + klíčové slovo recenze (aktuálně na webu: Chlorella Fresh Recenze). Navíc zelený obchod má i velké srovnání jednotlivých druhů produktů, FAQ k produktům a další užitečný content, to taky využijeme ale o tom až později. Tyto všechny podpůrné články by měly nahradit chybějící kategorie.

Jako tagy zvolím značky jednotlivých produktů, které potom popíši a vytvořím tak vstupní stránky pro jednotlivé značky.

 

Nyní zpět k produktům:

Název:  Název musí jasně vyjadřovat produkt. měl by obsahovat následující údaje v tomto pořadí: název produktu + název výrobce + gramáž + artikl výrobku (pokud je). Pro inspiraci se podívejte na některé velké e-shopy na heuréce, jak mají názvy poskládané.

 

Popis: popis produktu by měl být odlišný od popisu na mateřském webu, aby nebyly vytvořené duplicity. Buď si napište úplně vlastní a nebo parafrázujte.

 

TIP: pokud budete v textu používat nějaké obrázky, klidně je rovnou odkazujte na mateřský e-shop. Primárním cílem je dostat návštěvníka z Vašich stránek na mateřský e-shop.

Údaje o produktu: Když máme hotový popis jdeme na políčka v sekci “údaje o produktu”. Hned v horním tabu zvolte “Externí / provizní produkt” a vyplňte maximum informací o produktu. Použijte přitom informace, které jsou dostupné na mateřském e-shopu.

Poznámka: Krátký popis využívá Woocommerce a v některých šablonách je zobrazen ve výpisu produktů. V případě, že se vypisuje, tak jej vyplňte.

 

Nakonec vyplníme Yoast SEO pole. Zde je důležitý titulek a popis. Zde buďte kreativní a nezapomeňte na text vyzývající k akci. Tento popis se bude zobrazovat ve vyhledávání, tak se zkuste vžít do zákazníků nakupujících zelené potraviny a zkuste vymyslet popisek, který je naláká.

 

Nezapomeňte vložit obrázky a tagy.

 

Plníme web obsahem

Pro ty z vás, kteří máte čas psát a baví vás to, doporučuji si články vytvářet vlastnoručně. Návodů na tvorbu kvalitního obsahu najdete mraky, stačí trochu pogooglit.

Pokud jste časově vytížení (jako já) nebo oplýváte extra kapitálem, doporučuji využít služeb freelance copywriterů. Velmi se mi osvědčil web Copywriting.cz. Baví mě hlavně, že nemusím řeišt fakturace, smlouvy ani nic podobného. Jednoduše si zadám poptávku, tu pak přidělím copywriterům, kteří se na ni „přihlásí“ a pak jen kontroluji odevzdaný text. Pokud je to možné, tak si i zakoupím jeden z hotových článků.

Jak kontrolovat, jestli copywriter text neopsal/nezkopíroval?

Vždy je potřeba zkontrolovat, zdali odevzdaný text není odněkud zkopírovaný. Já používám naprosto jednoduchou metodu. Zvolím náhodně větu, souvětí nebo sousloví a to vložím do úvozovek a do googlu. Pokud mi to najde přesný match, tak je text zkopírovaný. Tohle provádím u jednoho článku několikrát. Důležité je nezkoušet pouze úvodní části textu ale zkusit vzít i větu uprostřed odstavce.

Vždy se snažte aby na jedno klíčové slovo existovala pouze jedna vstupní stránka

Pracujte s obsahem mateřského e-shopu

Použijte maximum informací z mateřského e-shopu. Mají nějaké speciální akce? Dopravu zdarma? Certifikace? Tyto všechny informace, pomohou návštěvníkovi v prokliku na mateřský e-shop.

 

Meta nadpisy a meta popisy

Plugin Yoast SEO nám do příspěvků a do produktů vkládá možnost zvolit si vlastní SEO popisky a nadpisy. Už jsme si říkali, že je důležitý u produktů ale nezapomeňte jej vyplnit i u dalších článků, kategorií a stránek. Tyto popisky se objevují v SERPu a často rozhodují o kliknutí na odkaz.

 

Pokud máte připravený obsah webu, nyní je potřeba jej prolinkovat.

Vnitřní a vnější prolinkování

Vnitřní prolinkování je způsob, jak můžete google robotům usnadnit procházení webem a tím urychlit indexaci. Více o vnitřním prolinkování a on-page faktorech na renomovaném webu: MOZ

Ohledně vnějšího prolinkování doporučuji se odkazovat na hodnotné weby, jako je Wiki a další silné weby z našeho odvětví. Cílem zde je podat návštěvníkovi maximum informací o tématu a tím mu usnadnit výběr. Odkazy vedoucí pryč z webu je vhodné nechat otevírat v novém okně.

 

Vkládaní affiliate odkazů

Nyní máme vnitřní i vnější prolinkování hotové a je čas na revizi affiliate odkazů. K vkládání affiliate odkazů doporučuji plugin Pretty Link, díky tomuto pluginu můžeme upravovat odkazy do uživatelsky hezké podoby (například https://greeny.cz/chlorella-fresh). Navíc sleduje prokliky na odkaz a tím vám dá alespoň hrubý přehled o tom, jak návštěvníci na odkaz klikají.

Kam vkládat affiliate odkazy?

  • tlačítko u produktu
  • v recenzi
  • v článku popisující konkrétní problematiky spojené s tématem
  • v sidebaru

Nezapomeňte, že váš cíl je dostat návštěvníka na mateřský e-shop a proto affiliate odkazy umístěte tam, kde mateřský e-shop dokáže pomoci. Návštěvník musí získat přidanou hodnotu.

Poznámka: Tohle asi ani nemusím připomínat, ale pro jistotu to stejně zmíním. Vždy zkontrolujte, zdali je odkaz funkční a kliky se započítavají v affiliate programu.

 

Shrnutí: Máme hotový web s grafikou. Produkty a články jsou prolinkované a affiliate odkazy funkční.

 

V dalším článku si web napojíme na analytics, provedeme optimalizaci rychlosti webu a provedeme základní link-building.

1 thought on “Tvorba základního affiliate webu 2. část ze 3”

  1. Tento plugin: Yoast SEO hodně usnadňuje práci. A myslím, že každý specialista je hodně rád za tento plugin 🙂 Bez něho by přidávání meta tagů byla únavná prace…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *