Proč jsme koupili AffilBox?

Rok 2015 – rok, kdy vše začíná

[column size=“four-fifth“]

Ačkoliv se to nezdá, tak aby člověk pochopil celý příběh koupě AffilBoxu, musíme se přemístit do roku 2015, kdy jsem začal s affiliate marketingem. Když jsem začínal objevovat kdo na trhu funguje, kdo má jaké projekty, kdo má jaké firmy, tak mě strašně zaujal Mário a jeho AffilBox. 

Strašně se mi líbilo, že nějaký Mário z Pardubic má tento masivně úspěšný affiliate software, který používají tisíce e-shopů u nás a na Slovensku. Hned jak jsem se dozvěděl o AffilBoxu, začal jsem přemýšlet „jó to by bylo skvělý mít vlastní affiliate software“. To byl vlastně vždy tak nějak můj cíl, mít vlastní online produkt. Začal jsem Googlit affiliate softwary po světě a přemýšlel nad tím, jak by to bylo možné realizovat. 

Čím více jsem ale poznával AffilBox, Máriovu silnou propagaci přes osobní brand, neprůstřelnou podporu AffilBoxu, říkal jsem si, že porazit něco tak silného je prakticky nemožné, ne teď, ne na začátku mé affiliate kariéry. Rozhodl jsem se tu myšlenku schovat do šuplíku nápadů a soustředil jsem se na budování svých webových projektů a affiliate management.

V roce 2015 se stala ještě jedna velmi důležitá věc a tou je začátek pravidelných Affiliate Mastermindů s Ondrou Martinkem, Pepou Kroupou a Honzou Janouškovcem. Cíl těchto mastermindů byl ve sdílení chyb, přešlapů, ze kterých se můžou ostatní poučit ale i nápadů a inspirací pro budoucí projekty. 

Toto jsme dělali každé pondělí po dobu 3 let! Postupně bohužel Pepa i Honza odpadli kvůli svým dalším pracím a projektům a zůstal jsem já a Ondra. (Poznámka: S Ondrou se slyšíme každé pondělí dodnes!)

Rok 2019 – rok, který mi změní život

Nyní se přesuneme do současnosti, kdy dostávám desítky žádostí o nastavení affiliate programu, zaučení affiliate manažera, konzultaci, atp… Říkal jsem si, že bych mohl vylepšit současný kurz pro affiliate manažery, který jsem prodával na VimVic.cz

Mário před několika měsíci ukončil svůj vzdělávací portál affiliate academy a napadlo mě, že bych „přebral otěže“ a nahradil Máriův vzdělávací kurz mým. Nápad byl v podstatě takový, že bych učil e-shopy affiliate marketingu + dodal kompletní návod “jak nastavit AffilBox”. 

Výměnou za to bych s Máriem domluvil propagaci kurzu přes jeho kanály. V pondělí jsem měl v plánu odprezentovat můj nový nápad Ondrovi na pravidelném Mastermindu a k mému překvapení Ondra má ten stejný nápad už delší dobu v hlavě. 

Trvalo nám asi týden přemýšlení nad tím, jak si budeme vzájemně konkurovat a jak bychom měli stavět své kurzy, abychom se odlišili. Další pondělí nás to ale trklo „ty kráso, proč my ten kurz vlastně neuděláme dohromady?“.

Najednou to začalo dávat smysl, dva affiliate manažeři, dvě hlavy informací, dvě hromady zkušeností, dva marketingové kanály – tohle je opravdu dobrý nápad. Rozhodli jsme se oslovit Mária, sejít se v Pardubicích a probrat jak bychom to mohli realizovat.

S Máriem jsme se sešli několikrát v Pardubicích a řešili s ním, jak by kurz měl být postavený, jaké hosty bychom měli pozvat, jaké věci nezapomenout v návodu pro AffilBox. Všichni 3 jsme si hned o začátku sedli a nápady a inspirace tekly proudem. Každá schůzka byla více sehraná, než ta předchozí. 

Nedávno mě Mário kontaktoval a diskutovali jsme jaké má plány se SupportBoxem, mluvili jsme také o jeho vyhoření, které před nějakou dobou zažíval a celkově o podnikatelských plánech a vizích do budoucnosti. Poté jsme se dostali k věci a to nebylo nic jiného, než že by rád prodal AffilBox. 

Upřímně byl jsem z toho naprosto zaskočený, nikdy by mě nenapadlo, že by Mário AffilBox prodal. Přece AffilBox=Mário, to každý ví a přesně to jsem mu také řekl. Mário mi ale vysvětlil, že AffilBox by nikdy neprodal nikomu jen tak, někomu kdo by ho využil jen na kontakty a vyplivl nebo někomu kdo by jej integroval do svého softwaru, jako třeba konkurence. 

Čím více jsme o tom mluvili, tím více nám to dávalo smysl, Mário by AffilBox neprodal nikomu jinému – a to sakra něco znamená! S Ondrou jsme se další pondělí sešli na náš pravidelný Mastermind a tam jsme zjistili, že jsme oba dva dostali tu stejnou nabídku – tentokrát nám to netrvalo týden, než nás to trklo ale asi 5 vteřin.

„Ve dvou jsme schopni AffilBox posunout na další level a tohle je příležitost, která se objevuje jednou za dekádu.“ 

Nemohli jsme najít argumenty nebo důvody, proč bychom měli říct ne.

Redesign AffilBoxu je připravený a je na čase řešit kupní cenu, administrativu, podepsat NDA a začít řešit nálož práce, kterou budeme vykonávat my. Čím více se to blíží, tím jsme si s Ondrou jistější, že je to dobrý nápad. 

Jarda, Ondra, Mário

Plánujeme nové funkce, které by měl AffilBox mít a které budeme vyvíjet, máme připravené marketingové strategie, nápady na vylepšení komunikace s klienty,… Máme vymyšlenou práci na 3 roky dopředu.

Co nás čeká?

Růst, vylepšovat, pořád posouvat AffilBox dál, to je náš cíl. I já i Ondra jsme odhodláni transformovat AffilBox do nové éry a udělat z něj mezinárodní firmu. Affilbox má tento rok 8 let, takže je to žák 2-3 třídy základní školy. Mário ho vychoval od batolete a připravil na školní léta. Teď to přebíráme my a provedeme ho základní, střední, vysokou školou a připravíme ho na nejlepší roky jeho života.

[/column]

1 komentář u „Proč jsme koupili AffilBox?“

Napsat komentář