Tvorba základního affiliate webu 3. část ze 3

V minulém díle seriálu o tvorbě základního affiliate webu jsme si web naplnili obsahem a dnes nás čeká:

Optimalizace rychlosti, linkbuilding, bezpečnost a filosofie

Jeden by si řekl, že když jsme web naplnili obsahem, affiliate linky a zkontrolovali funkčnost webu, že je hotovo. Je tomu právě naopak, naše cesta k výdělku teprve začíná.

Optimalizace rychlosti

Strejda seznam i taťka google mají rádi rychlé weby, protože uživatelé mají rádi rychlé weby. Proto optimalizace rychlosti webu by měla patřit mezi naprosté „must do“. Je zde několik kroků nebo spíš zásad, které byste měli dodržovat při stavbě webu a jeho následné optimalizaci:

  • Čím méně pluginů, tím lépe – neříkám, že jsem nějaký specialista na HTML, PHP nebo CSS ale velké množství pluginů se dá poměrně jednoduše nahradit půl hodinou googlení. Díky tomu, že wordpress je tak hojně využívaný, tak váš problém pravděpodobně už někdo někdy řešil a taky vyřešil.
  • Komprese obrázků – v případě, že budete mít na webu desítky, stovky, tisíce obrázků, tak použijte nějaký plugin na automatickou kompresi obrázků. Pokud budete mít jednotky a nebo pár desítek obrázku neinstalujte kvůli tomu plugin ale raději využijte online nástroje na kompresi: Kraken nebo Panda. Poté až nahrajte obrázky na web.
  • Čistý kód – tohle se vztahuje k tomu, jak vybírám šablony. Používejte co možná nejjednodušší šablony, díky tomu získáte pár bodů rychlosti do plusu.
  • Cache – cachovací plugin je jedna z nejdůležitějších částí. Správně nastavený cachovací plugin dokáže značně zrychlit web a tím pomoci ve vašem souboji s konkurencí. Já osobně mám rád plugin s názvem WP Fastest Cache. Tento plugin má hned několik výhod. Za prvé nastavení není nijak složité a zvládne jej každý, díky nápovědě. Za druhé umí i minifikace CSS, HTML a Javascriptů a v neposlední řadě mají v logu geparda, co chtít víc 😀

Když budete tyto rady a zásady dodržovat, můžete se dostat na takovéto čísla pro úvodní stránku:

Greeny optimalizace rychlosti

A takovéto čísla pro podstránku s produktem:

Greeny podstránka s produktem

Linkbuilding

O linkbuildingu bylo řečeno a napsáno mnoho. Pokud bych měl vyzdvihnout jednu zásadu, která platí vždy, tak by to byla:

Vždy umisťujte váš zpětný odkaz na kvalitní weby (ideálně kvalitnější, než ten váš).

Pro hodnocení kvality webu doporučuji nástroj open site explorer od MOZ. Ideální je umisťovat odkazy na weby, které mají MOZ rank vyšší, než je váš. Samozřejmě s tímto jsou spojená některá ale… Proto spíše dopuručuji si o tomto tématu přečíst více od specialistů, kteří se o linkbuilding intenzivně zajímají. Důležité je nezapomínat, že se jedná o dlouhodobý proces a ne jednorázovou záležitost.

Pokud bych měl doporučit jeden z nejzajímavějších článků na toto téma, byl by to článek Ako robím linkbuilding od Adama Bána.

Bezpečnost

Jak jsme si říkali na začátku, budujeme dlouhodobý web, který by měl ideálně vydržet (a profitovat) na internetu roky. Proto je potřeba web zabezpečit. K tomu nám dopomůže nějaký bezpečnostní plugin. Výběr pluginu nechám na vás, nicméně mezi nejznámější a nejpoužívanější patří: Wordfence Security a All In One WP Security & Firewall. Oba pluginy mají rozsáhlé nápovědy o tom, jak a co nastavit, a proto doporučuji se jimi řídit.

Analytika

Samozřejmě nezapomeňte do svého webu přidat kód analytics, abyste později mohli vaši návštěvnost analyzovat. Kód můžete do webu vložit dvojím způsobem:

  1. Zkopírovat header.php do vaší šablony (nebo child šablony) a vložit přímo kód analytics do něj.
  2. Instalovat jeden z pluginů pro tyto účely.

Filosofie

Když máme za sebou všechny části tvorby základního affiliate webu, pojďme se pobavit o filosofii affiliate marketingu. Affiliate marketing není jenom marketingový kanál anebo součást marketingového mixu. Affiliate marketing je komplexní obor, který v sobě pojí programování, grafiku, marketing, prodej a analytiku. Affiliate marketéři jsou všestranní online podnikatelé, kteří mají obrovskou přidanou hodnotu pro majitele propagovaných programů. Co vlastně děláme je nalezení té správné strategie propagace pro konkrétní affiliate program a co za to žádáme, je pouze malé procento z prodeje. Při hledání této strategie často utratíme nemalé prostředky a investujeme nemalé množství času. Z těchto důvodů by si vás měli majitelé affiliate programů a affiliate manažeři vážit – nikdy se nespokojte se standardem. Chtějte více informací o obchodu, více propagačních materiálů, větší provize…..chtějte prostě víc!

Affiliate marketéři jsou všestranní online podnikatelé, kteří mají obrovskou přidanou hodnotu pro majitele propagovaných programů. Z těchto důvodů by si vás měli majitelé affiliate programů a affiliate manažeři vážit – nikdy se nespokojte se standardem. Chtějte více informací o obchodu, více propagačních materiálů, větší provize…..chtějte prostě víc!

Jak by měl vypadat váš web

Vaším primárním cílem by mělo být přinášení přidané hodnoty pro vaše návštěvníky. Pokud totiž budete přinášet přidanou hodnotu, tak se k vám návštěvníci budou vracet.

Když se k vám návštěvníci budou vracet, utváříte tím komunitu a na komunitě se dá dlouhodobě vydělat mnohem více peněz, než na rychlokvaškách vyrobených na klíčové slovo.

Nezapomeňte ale ani na to, abyste byli originální. Když budete originální a přidáte do webu něco z vás, lidé si váš web snadněji zapamatují a budou se zase častěji vracet.

V čem vidím přidanou hodnotu webu Greeny jsou recenze a články zabývající se zelenými potravinami. Cílem webu je poskytnout i naprostému laikovy celistvé informace na základě kterých se může racionálně rozhodnout o koupi. Co jsem do webu Greeny přidal ze sebe je nápad na monstrum Greeny, tím je web velmi líbivý a mě se na něm pracuje také lépe, protože jsem od přírody hračička 😀

 

Tohle je z mé strany všechno, pokud vám v článcích cokoliv chybí, dejte mi vědět v komentářích a nebo mi napište na e-mail. V případě, že máte nějaké otázky k vaším projektům, nebojte se také zeptat 🙂

Napsat komentář